Tuesday 26 April 2011

Fungsi Setiap Tabung Penapis Air Bioaura dan Kepentingan Servis Mengikut Jadual.


Salam Semua,

Post kali ini saya nak buat ulangkaji tentang fungsi-fungsi setiap penapis air Bioaura (Mcm sekolah nak amik exam plak).
Kenapa, apa pentingnya ek?

Supaya kita sedar akan kepentingan melakukan servis yang mengikut jadual. Servis yang tidak mengikut jadual, boleh menyebabkan tabung penapis air tersebut tidak berfungsi dengan baik (mcm kereta yg tidak diservis akan rasa berat dan boleh jem),  tercemar dengan kuman dan beracun. Jadi samalah seperti kita meminum air yang tidak di tapis ataupun dimasak.

Maaf jika saya macam menakut-nakutkan, walaupun berat, saya terpaksa berkongsi demi kebaikan kita bersama.


Liang yang bersaiz 0.9 mikron mencapai tahap penapisan sehingga 99.999%. Dapat menyingkir bahan pencemar seperti karat, kotoran, pasir lumpur dan bakteria.
Menghilangkan bau yang tidak menyenangkan, warna, rasa, bahan pencuci dan elemen-elemen kotor yang lain untuk mengelakkan daripada pertumbuhan bakteria.
Activated Carbon Block dan penukar ion berlogam KDF memenuhi piawaian US EPA dan FDA National Safety Standards dapat menapis unsur logam berat, klorin, pencemar kimia, di samping mengawal kestabilan air, bakteria dan rumpair. Unsur Resin pula akan melembutkan molekul air dan mempunyai kesan untuk menghasilkan bahan-bahan mineral.
Memenuhi Piawaian Keselamatan Antarabangsa. Memiliki fungsi penyerapan yang tinggi, berupaya untuk menyerap atau menyingkirkan unsure logam berat, bahan-bahan radioaktif, bahan kimia dan racun serangga.

Teknologi penukar tenaga memecahkan kelompok molekul air yang besar kepada kelompok yang lebih kecil supaya diserap dengan senang oleh tubuh badan manusia. Lebih-lebih lagi, ia meningkatkan kapasiti air untuk membekalkan kandungan oksigen.



Penstabil tenaga berteknologi Nano mengekalkan dan menstabilkan kandungan tenaga dalam saiz molekul air yang kecil untuk tempoh masa yang panjang. Ia berupaya untuk menyelaraskan sifat air lebih cenderung kepada beralkali yang baik untuk tubuh badan, menggalakkan metabolisme, mengaktifkan sel-sel badan untuk menguatkan imunisasi dan fungsi detoksifikasi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...