Tuesday 12 April 2011

Tips Jika Penapis Air Bioaura Anda Tak Keluar Air

Assalamualaikum...

Terlebih dahulu di ucapkan terima kasih kepada pihak pengurusan Rangkaian Tadika Iman kerana menggunakan Penapis Air Bioaura. Ini untuk memastikan kualiti air yg diminum oleh kanak-kanak di bawah jagaan mereka adalah terbaeeekkkk. Dengar cerita siap ada yg 'tapow' bawa balik ke rumah...hi2..pujuklah ibuayah beli satu..;)) Mereka risau disebabkan sesetengah tadika mereka berada di kawasan lama dan paip telah berkarat.

Sebagai sumbangan tanggungjawab sosial kami,  kami memberikan servis percuma  kepada pihak Iman. Kami feeeeel gooddd bila tengok anak-anak menyambut kami dan bersalam-salaman dengan kami. Doakan kami kaya dan berjaya ya dik.

Tengahari tadi berkesempatan ke Rangkaian Tadika Iman di Taman Universiti, Skudai. Dapat panggilan 999, air tak keluar. Kena sempatkan diri sebabkan kasihankan budak-budak nanti minum air berkualiti rendah.

Selesai di Tadika, dpt info PUJI (Pusat Jagaan Iman) di depan air keluar kecil. Alhamdulillah semua masalah dapat diselesaikan. Paling kelakar ada seorang kanak-kanak yang memanggil saya ayah disebabkan sama2 memakai cermin mata...;))

Jom kita buat kajian kes, kot2 boleh digunapakai kalau anda mempunyai masalah yang sama.

Penapis Air Bioaura Spare Part Alat Ganti

 Gambar di atas....handle diverter valve (ini bahasa teknikal...senang citer pemegang kepala paip)...tercabut...dan bila asyik pusing kanan...pusing kiri...pusing depan...pusing belakang...akhirnya kedudukan bebola dalam diverter valve tak betul...hasilnya air tak keluar..

Penyelesaiannya...pusing depan...pusing belakang...pusing depan balik...sehingga air keluar dari lubang kecil...pening2 lalat tak baca. Kami telah ganti skru baru supaya handle diverter valve tu tak tanggal lagi.


Gambar di atas...bila running air..tup2 air keluar kecil mcm tuttttttt...tengok filter A kotor...cuba cuci guna sponge..tapi tak tanggal jugak kekotoran tu...masih coklat pekat gak..biasanya kalau lumpur atau yang sewaktu dengannya akan hilang kalau dicuci dengan sponge atau berus gigi..ini kes karat...melekattttttttttt.

Penyelesaiannya seperti gambar dibawah....lihat dibawah Tuan2 dan Puan2..


 Yeaayyyyy.....kena cuci dengan belakang pisau (teringat pulak peribahasa, belakang pisau lagikan tajam)...hati2 ketika menekan pisau..jangan terlalu kuat takut patah filter ceramic tu..pastikan tiada kanak-kanak di sebelah anda....kikis lapisan luar sahaja bagi karat hilang...sampai putih mana??...lihat hasilnya di gambar bawah....


Aha! Mcm ni jek...kalau nak putih lagi kena guna krim Bioever (hi2...acah jek)....hasilnya menakjubkan...air keluar laju selaju kereta ferari...sampai terpercik kena baju aku yang kemas tu...ehem..;))...teringat sekali tu ada orang  tegur...hensem dan  kemas betul org yang datang servis ni...hi2..bukan susah sangat pun.

Jika anda masih ingin bertanya, sila tuliskan di ruang komen di bawah. Terima kasih.

TEAM SERVIS BERGERAK>>>

Selamat minum air bersih dan bertenaga nano.

Senyum2 selalu,

Arifin
013-770 0307

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...